SheLaLe_68 Prenses
![Prenses Prenses](https://2img.net/r/ihimizer/img517/1727/12795762ru4.gif)
Mesaj Sayısı : 161 Rep : Ruh Hali : ![Teheccüd namazı Anlayi10](https://i.servimg.com/u/f48/12/18/08/30/anlayi10.gif) Tuttuğu takım : ![Teheccüd namazı Fenerbahce](https://2img.net/h/www.platformhaber.com/kategori/spor/fenerbahce.gif) Aktiflik : ![Teheccüd namazı Reputationposao6](https://2img.net/r/ihimizer/img129/892/reputationposao6.gif) Rep : 2 Reputation : 2 Kayıt tarihi : 02/01/09
![Teheccüd namazı Empty](https://2img.net/i/empty.gif) | Konu: Teheccüd namazı Perş. Şub. 05, 2009 12:15 pm | |
| Yatsı namazından sonra daha uyumadan veya kısa bir uykudan sonra kalkıp kılınacak nâfile namaza "gece namazı (salatül-leyl)" denir. Bir süre uyuduktan sonra, gecenin yarısından imsak vaktine kadar kalkılıp kılınırsa "teheccüd" adını alır. Teheccüd namazı iki rekattan sekiz rekata kadardır. Her iki rekatta bir selam verilmesi daha faziletlidir. Teheccüd namazı Hz. Peygamber'e farzdır. Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur: "Ey Muhammed! Gecenin bir bölümünde uyanıp, sırf sana mahsus fazla bir ibadet olmak üzere, Kur'an'la gece namazı kıl. Rabbinin seni Makam-ı Mahmuda erdireceğini umabilirsin" (el-İsrâ,17/79). Bu namaz diğer müslümanlara sünnet veya müstehap derecesindedir. Teheccüd namazına diğer müminleri de teşvik eden ayet (bk. el-Müzzemmil, 73/20; es-Secde, 32/16; el-Furkân, 25/63, 64; ez-Zâriyât, 51/17,Âli İmrân, 3/16, 17) ve hadisler vardır. Abdullah b. Ömer (r.a)'nın kendisini rüyada cehennemde görmesi ve bir meleğin yaklaşarak "korkma" demesini Resulullah (s.a.s)'a anlatması üzerine, ![geek](/users/4111/76/22/38/smiles/8436.jpg) elçisi şöyle buyurmuştur:" Abdullah ne iyi adamdır. Fakat kalkıp gece namazı kılmayı âdet edinseydi ne iyi olurdu ". Abdullah b. Ömer, bundan sonra gece uykusunu azaltmıştır. Buradan teheccüd namazına devam eden her ferdin iyi olarak anılmaya lâyık olduğu anlaşılır (ez-Zebîdî, Sahîh-ı Buhârî )Başka bir hadiste şöyle buyurulur "Gece namazına devam edin. Çünkü gece namazı kılmak sizden önceki salih kulların âdetidir. Rabbinize karşı bir taattır, kötülükleri örtücü ve günah işlemekten alıkoyucudur" (Tirmizî, Deavât, 101). | |
|